ثبت سفارش تنها از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09034617988 و کلیک روی لینک ادمین ایتا امکان پذیر می باشد.

مشاوره قبل از خرید

فروشگاه اینترنتی
کـــــودک ایرانـــــی

مشاوره قبل از خرید

تاریخچه لباس کودکان

 

 

تاریخچه لباس کودکان و خردسالان پیش از سال‌های نخست قرن بیستم، دارای یک ویژگی مشترک بود: لباس‌های آن‌ها فاقد جنسیت بود. تاریخچه این موضوع از لباس کودکان به قرن شانزدهم باز می‌گردد؛ زمانی که مردان پسران بالغ اروپایی نیم‌تنه و نیم‌شلواری می‌پوشیدند.

قبل از این، مردان و زنان در همه سنین (به جز نوزادانی که قنداق می‌شدند)، یک لباس بلند، ردا یا تونیک به تن می‌کردند. هنگامی که مردان شروع به پوشیدن لباس‌های دو تکه کردند، لباس‌های مردانه و زنانه از هم جدا شدند. شلوارها تنها مختص مردان و پسران بالغ بود، در حالی که جامعه زنان و پسرهای کوچک‌تر جامه‌های دامن‌ دار می‌پوشیدند.

از دیدگاه دنیای مدرن، اگر پسرهای کوچک دامن یا جامعه می‌پوشیدند، «مثل دخترها» به نظر می‌رسیدند. اما درواقع در آن زمان، پسران و دختران صرفا لباس‌های مناسب کودکان را می‌پوشیدند.

کم کم پس از مدتی لباس‌های‌ دخترانه و پسرانه تفکیک شدند. دختران لباس‌های دخترانه سفید تزیین شده با تور و گل‌دوزی و پاپیون بر تن می‌کردند و پسران هم لباس‌های ملوانی خودشان را همراه با شلوارک می‌پوشیدند. کمی بعدتر کودکان در مدارس باید لباس فرم می‌پوشیدند. سپس به مرور زمان صنعت مد وارد دنیای مدرن شده و لباس‌ها شکل و شمایل مختلفی با رنگ‌های متنوع به خود گرفتند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه